לפני התקנת רצפת פרקט, ערוך בדיקת לחות

בעת התקנת פרקט מוצק ריצוף עץ, אתה יכול להתקין אותו על לוח בטון. אתה יכול להמשיך עם ההתקנה אם לוח הבטון הוא מעל כיתה. אבל אם אתם מתכננים להתקין אותו מתחת לכיתה, אתם צריכים קודם לעשות בדיקת לחות כדי לוודא שהוא מוכן לריצוף. לוחות בטון חדשים יש הרבה לחות, כך שאתה צריך לחכות 60 ימים לאחר הלוח נשפך לבדוק את רמת הלחות.

ישנם מינים רבים של אלון שיכולים לשמש כרצפה. שימוש בקריאות הלחות ממינים שונים אלה יכול לעזור לך לקבוע איזה מהם מתאים לביתך. דוגמה אחת היא שתכולת הלחות של סוג אחד של אלון עשויה להיות שונה משמעותית מזו של אחר. כדי להיות בטוח, אתה צריך לבקש מהספק שלך לספק מספיק מידע על סוג העץ שמשמש ליצירת הרצפה. אפילו שאלה פשוטה יכולה לעזור לזהות את המין.

אתה יכול לקבל קריאות לחות ממטר בשניות, או שאתה יכול להשתמש בח 'ליפר כדי לקבוע את הלחות המדויקת של הבית שלך. למדידות מדויקות, המונה צריך קודם להיות מכויל ולאחר מכן נבדק. הקריאות צריכות להילקח בתוך שתי או שלוש השניות הראשונות. רוב המטרים מכוילים למין אורן/אשוח דאגלס/רוש, אז אתה צריך להתאים אותם לפי האקלים והעץ שלך.

קריאות לחות יכולות להיות מדויקות, אבל רק אם אתה עושה אותם נכון. אם אתה מוצא קריאה גבוהה מדי, אתה צריך לפעול. רצפת העץ עלולה להיות לא מושכת וניזוקה. אתה לא צריך להמשיך עם התקנה אם רמת הלחות גבוהה מדי. תמיד לעשות בדיקת לחות לפני רצפות פרקט כדי לוודא שזה יבש לחלוטין. ריצוף הפרקט שלך יהיה מוכתם אם יש לו יותר מדי לחות.

אתה חייב לדעת את תכולת הלחות של תת הכיס שלך לפני שאתה להתקין ריצוף עץ על גבי. זה קשה, אבל זה אפשרי לעשות את זה בעצמך באמצעות מד לחות פשוט. זה אפשרי לעשות בדיקת לחות בעצמך בבית. כדי לנטר את הטמפרטורה והלחות באזור בו אתה מתקין את העץ, השתמש במדחום אלקטרוני. אם הקריאות נמצאות בטווח המקובל, אתה יכול להמשיך עם ההתקנה.

מד לחות יכול להיות כלי שימושי מאוד. זה מאפשר לך להשוות יערות שונים כמו גם תוכן הלחות שלהם. ככל שיש לך יותר קריאות כך התוצאות שלך טובות יותר. יתרה מזו, הוא מאפשר לך להשוות סוגים שונים של עצים ולבחור את הטובים ביותר. ניתן להתקין פרקט אם רמת הלחות נמצאת במגבלות מקובלות. אם רמת הלחות גבוהה מדי, אתה יכול לשקול התקנת תת-קומה נוספת.

בעת רכישת ריצוף עץ, יש צורך לבדוק את רמת הלחות לפני התקנתו. סוגים מסוימים של עץ מכילים סוגים שונים של חומרים לא מעץ. לחומרים אלה מאפיינים שונים ויש לבחון אותם בנפרד. מומלץ שתערוך בדיקת לחות על עץ לפני שתיישם טיפול כלשהו. ישנם סוגים רבים של בודקי לחות ואתה יכול לבחור את האחד שמתאים ביותר לבית שלך. אתה תמיד יכול לבקש מחברת הריצוף שלך לבצע לך בדיקת לחות אם אתה לא בטוח.

מד לחות הוא הדרך הטובה ביותר לקבוע את תכולת הלחות של עץ. למרות שהם אינם מדויקים כמו שיטות אחרות, מטרים אלה מספקים תוצאה מדויקת יותר. באזורים עם לחות גבוהה או לחות נמוכה, מומלץ להשתמש במד לחות. עם זאת, באזורים מסוימים, רמה זו אינה מקובלת. אם אתה לא בטוח לגבי רמת הלחות המדויקת, עדיף לעשות כמה בדיקות ולהשוות את התוצאות כדי לקבוע אם זה בטוח עבור ההתקנה.

בנוסף לביצוע בדיקות לחות, אתה צריך גם לקחת מדידות של הלחות היחסית של החלל שבו אתה תהיה התקנת העץ. רמת הלחות בחדר אמורה לנוע בין 40% ל-45%. לעומת זאת, רמת הלחות האופטימלית לעץ היא בסביבות 7%. זהו טווח הלחות האידיאלי לריצוף עץ. אם זה נמוך יותר, עדיף לחכות עד רמת הלחות של החדר ירד.

פרטים נוספים: בדיקת לחות לפני פרקט

(Visited 148 times, 1 visits today)

Posted

in

by

Tags: